در این مطلب می خواهیم با کوله پشتی گردی آشنا شویم و ببینیم این اصطلاح به چه نوع سفرهایی اتلاق می شود.

احتمالا اصطلاح بک پکینگ به گوشتان خورده است، سفرهایی که تنها به همراه یک کوله پشتی شروع و تمام می شوند. برای معادل سازی این کلمه، اصطلاح “کوله پشتی گردی” را در نظر گرفتیم، که چندان دور از معنی نیست. از آنجایی که ایران یکی از بهترین کشورها برای داشتن سفرهای کوله پشتی گردی است و سالانه توریست ها و جهانگردهای زیادی از اقصی نقاط جهان برای کوله پشتی گردی به ایران می آیند، حیف است که خودمان با این نوع سفر آشنا نباشیم.


در این مطلب می خواهیم با کوله پشتی گردی آشنا شویم و ببینیم این اصطلاح به چه نوع سفرهایی اتلاق می شود.


“کوله پشتی  گردی” یک فعالیت و سرگرمی در خارج از خانه است که در بیشتر قسمت های جهان محبوب است. این فعالیت شامل پیاده روی تا یک مکان کمپینگ به همراه یک کوله پشتی است که شامل غذا و وسایل موردنیاز پیاده روی است. “کوله پشتی گردی” حداقل شامل یک شب کمپینگ بیرون از خانه است ولی میتواند تا ماه ها نیز ادامه داشته باشد، البته به شرطی که وسایل و غذا مرتبا تجدید شوند.


خیلی از مناطق کوهستانی در دنیا برای کوله پشتی گردان محبوب است و کشورهای متعددی گروه های پیاده گردی زیادی دارند که برای کوله پشتی گردان و کوهنوردان مناسب است.


مسافران قرن هاست که در سفرهایشان کمپ میزنند و از بسته هایی برای حمل وسایلشان استفاده میکنند. در سال۱۹۱۴ کلمه ی backpack برای اشاره به بسته ی مسافرتی در آمریکا به کار رفت. سفر و اردو زدن شبانه درطول جنگ جهانی اول یک سرگرمی محبوب شد، زیرا ارزان و رضایت بخش بود. بعد از جنگ نیز یک راه معروف برای سفر در طبیعت باقی ماند.


“کوله پشتی گردی” معمولا درگروه های دو یا چند نفره انجام میشود، ولی بعضی از کوله پشتی گردان سفر تنها را ترجیح میدهند. بعضی افراد همه لوازمی که برای گذراندن  روز و شب لازم است را به همراه خود می آورند، در صورتی که عده ای دیگر برای اقامت و خورد و خوراک از خدمات بین راهی استفاده می کنند.


کوله پشتی گردی را میتوان یک مدرسه دانست! زیرا شامل سطوح بالایی از همکاری و اتکاء متقابل است. تمام افراد باید از حال هم سفرهایشان آگاه باشند و مطمئن شوند کسی عقب نیفتاده است یا حال بدی دارد.


“کوله پشتی گردی” اگر ایمن انجام شود، میتواند یک ماجرای مفرح و زیبا باشد. تازه کارها باید از تجارب حرفه ای ها استفاده کنند یا توسط شرکت ها و تورهای مسافرتی سفر کنند. نکته ی مهم در این فعالیت انتخاب درست وسایل موردنیاز است. مثلا برای انتخاب کوله پشتی باید به امنیت و راحتی و سبکی آن توجه شود. همچنین “کوله پشتی گردان” باید به شرایط آب و هوایی آگاه باشند و توصیه های مقامات محلی را در هر منطقه گوش دهند.


بهترین “کوله پشتی گردی”، فصل گرما است، هر چند در تمام روزهای دیگر سال هم می توان برای آن اقدام کرد. این شیوه سفر کردن یکی از ارزان ترین شیوه های سفر است و بعضی ها اعتقاد دارند بیشترین لذت سفر را از این طریق تجربه می کنند. حالا که هوا رو به گرمی می رود، می خواهیم شما را تشویق به امتحان کردن این نوع سفر کنیم. کافی است یک مقصد جدید انتخاب کرده و وسایلتان را داخل کوله پشتی بریزید.