5- رفتن به قشم :

بعد از خداحافظی از آقای کمالی، وارد ساحل هنگام شدیم و از اونجا با قایق خودمونو رسوندیم به ساحل شیب دراز، اونجا بود که با آقای میرزاپور آشنا شدیم که مارو با ماشینش به منطقه شهر قشم رسوند تو مسیر در مورد گردش تو قشم باهاش صحبت کردیم و ...

یه مبلغی رو مشخص کرد و در مورد خونه هم باهاش صحبت کردیم خونه برادرشو بهمون معرفی کرد و قرار شد بعد از برگشت از هرمز باهاش تماس بگیریم، مارو به مرکز خرید ستاره قشم رسوند و ازمون جدا شد. بعد از گردش تو مرکز خرید ستاره از اونجا به سمت قلعه پرتقالی های قشم راه افتادیم و بعد از گردش داخل قلعه و گرفتن عکسای یادگاری چون می بایست ساعت 13 اسکله شهید ذاکری میبودیم برای حرکت به سمت جزیره هرمز از قلعه بیرون زدیم و از اونجا با ماشین خودمونو رسوندیم تا اسکله بعد از اطمینان از ساعت حرکت اتوبوس دریایی یه سر به بازار قدیمی قشم زدیم که درست روبروی اسکله بود و همونجا برای نهار فلافل خوردیم و مقداری میوه هم برای ادامه سفر خریدیم و برگشتیم به اسکله شهید ذاکری و بعد از تهیه بلیط روانه جزیره هرمز شدیم.

6- رفتن به جزیره هرمز:

جزیره هرمز

منو دریا

بندر هرمز

تو اسکله قشم بعد از خرید بلیط وارد سالن انتظار شدیم، بعلت نامساعد بودن هوا تا گرفتن مجوز نیم ساعتی معطل شدیم تا مجوز به اسکله داده شد و وارد اتوبوس دریایی شدیم، تو مسیر با دوتا جوون هلندی آشنا شدیم و دست و پا شکسته باهاشون ارتباط برقرار کردیم و بعد از 1:30 دقیقه به هرمز رسیدیم.

جزیره هرمز

اولین کاری که کردیم سوال در مورد آخرین قایقی بود که به قشم برمیگشت که فهمیدیم تنها یک قایق ساعت 6:30 اونم به بندر عباس برمیگرده پس زمان زیادی نداشتیم با یکی از موتور های گاری دار جزیره به توافق رسیدیم تا مارو داخل جزیره بگردونه اونجا پسرای هلندی رو دیدیم که دورشون کرده بودن، بهشون گفتم با ما هم مسیر شدن و اطراف جزیره رو گشتیم که شامل (ساحل فرش خاکی هرمز، دره رنگین کمان، دره تندیس ها و ...) بود، بعد از گردش داخل جزیره مارو رسوندن به موزه دکتر نادعلیان، بعد از احوال پرسی با دکتر و دیدن فیلم مستند زندگی دکتر و کارهایی که تو جزیره انجام داده داخل موزه دکتر گردشی کردیم و چنتا کار خریدیم و از دکتر خداحافظی کردیم و چون وقت نداشتیم با موتور خودمونو رسوندیم به اسکله و بعد از تهیه بلیط سوار اتوبوس دریایی شدیم و بعد از 1 ساعت رسیدیم اسکله شهید حقانی بندر عباس. اونجا در مورد زمان حرکت آخرین قایق سوال کردیم و فیمیدیم که ساعت 10 آخرین قایق به سمت قشم حرکت میکنه، حالا که خیالمون راحت شده بود راه افتادیم برای قدم زدن تو ساحل بندر عباس و تهیه شام، شام هم فلافل خوردیم و دوباره به اسکله برگشتیم و سوار اتوبوس دریایی شدیم قبل از رسیدن به قشم با آقای میرزاپورتماس گرفتیم وقرار شد برادرش تو اسکله شهید ذاکری بیاد دنبالمون و ببرتمون خونش، بعد از رسیدن به جزیره سوار ماشین برادر میرزا پور شدیم و مارورسوند خونشون، یه زوج جوون بودن و قرار شد اونام شب رو همونجا بمونن و از خونه نرن بیرون بعد از یه روز پر از رفت و آمد دوش گرفتیم و خوابیدیم.