7- قشم گردی - قسمت دوم:

8- کارگاه لنج سازی و جنگل های حرا :
            9- بندر لافت :
            10 – بازار درگهان :

تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه مطلب.

3- روستای برکه خلف و دره ستارگان: این روستا به عنوان روستای نمونه گردشگری در ایران مشهوره، وقتی وارد این روستا میشی از تمیزیش لذت میبری و دلیل اون هم اینه که زن های این روستا هفته ای چند بار کل روستا و خیابوناش رو نظافت میکنن.
توجه : (یک غذا خوری دریایی دیگه هم تو این روستا وجود داره که غذاهای عالی اراعه میده و میتونین برنامه گردش رو جوری بریزین که برای نهار این روستا باشین).
و دره ستارگان که یکی از زیبایی های فوقلاده این جزیره محصوب میشه

دره ستارگان

4- جزایر ناز : غیر از زیبایی این جزایر چیزی که در مورد این جزایر جالبه اینه که هنگام جزر میتونین با ماشین وارد این جزایر بشین و هنگام مد فقط دسترسی از طریق قایق هست پس باید برنامه گردش رو جوری تنظیم کنین که هنگام جزر که دو بار در طول روز اتفاق میفته کنار این جزایر باشین تا بتونین وارد این جزایر بشین و از زیباییشون لذت ببرین.

5 و 6  که ساحل شیب دراز و جزیره هنگام و دولفین هاشه و ساحل نقره ای و بازارچه ساحلی هست که روز اول اونجا بودیم.

7 – و اما تنگه چاه کوه : به نظر من اگه کسی قشم بیاد و این تنگه نیاد اصلا سفرش رو خراب کرده چون یکی از جاهای فوقلاده این جزیره محصوب میشه
توجه : (دوستانی که از تور برای گردش استفاده میکنن حتما متذکر بشن که یکی از جاهایی که میخوان ببرنشون این تنگه هست چون معمولا تورها بعلت نامناسب بودن جاده، این محل فوقلاده رو از گردش حذف میکنن).

8- کارگاه لنج سازی و جنگل های حرا : بعلت اینکه وقت زیادی برای بازدید از جزیره نداشتیم از دیدن این دو مورد چشم پوشی کردیم و چون وقت نهار هم شده بود به آقای میرزایی گفتیم یه غذا خوری خوب بهمون معرفی کنن که اونم غذا خوری سهیلی رو بهمون معرفی کرد و بعد از تماس خود راننده با این غذا خوری و سفارش غذامون به سمت این غذا خوری راه افتادیم که درست نمیدونم کدوم سمت جزیره بود و یه غذای عالی دریایی رو اونجا تجربه کردیم ;)

9- بندر لافت : که شامل خونه هایی با بادگیربه سبک بادگیرهای شهر یزد میشه و چاه های طلا که در زمان قدیم بعلت نبود آب آشامیدنی مردن این چاه ها رو داخل سنگ کنده بودن و هنگام بارون آب رو به سمت اونا هدایت میکردن تا تو فصلهای گرم سال از اون آب استفاده کنن و همچنین خود بندر که واقعا زیباست که هنگام جزر آب لنج ها تو این بندر همه به گل میشینن و منظره زیبایی رو بوجود میارن.

چاه های طلا
بندر لافت

10 – بازار درگهان : که مردم بیشتر برای خرید اونجا میرن و ماهم برای خرید سوغاتی چند ساعتی رو اونجا بودیم. چون آقای میرزایی نمیتونست همراهمون بمونه گفت شما برین خریداتون رو بکنین و وقتی کارتون تمام شد باهام تماس بگیرین تا بیام دنبالتون و ما هم بعد از چند ساعت گردش تو مجموعه های درگهان و خرید با آقای میرزایی تماس گرفتیم و اونم با برادرش هماهنگ کرد که بیاد دنبالمون، بعد از سوار شدن به ماشین میرزایی کوچک که با همسرش اومده بود دنبالمون مارو به خونش رسوند. در راه بعد از چک کردن آب و هوای روز بعد متوجه شدیم که دریای مواجی برای روز بعد داریم و از اونجا که تجربه گیر افتادن تو جزیره رو داشتم تصمیم گرفتیم همون شب از طریق بندر لافت با لندوگراف ها خودمونو به بندر عباس برسونیم و بعد از تسویه حساب با میرزایی کوچک قرار شد خودش هم مارو برسونه تا لافت و بعد از جمع کردن کوله هامون و جا دادن سوغاتی ها داخل اون به سمت بندر لافت راه افتادیم و اونجا از میرزایی کوچک جدا و وارد بندر شدیم و بعد از خرید تنقلات و چای به سمت لندوگراف ها راه افتادیم و سوار یکی از اونا شدیم.

8-  بندر عباس: بعد از عبور از دریا که حدود یک ربع شد وارد بندر پل شدیم و از اونجا با تاکسی خودمونو به بندر عباس رسوندیم که حدود یک ساعتی راه بود و اونجا با یکی از دوستان که قرار بود شب از خونش استفاده کنیم تماس گرفتیم که خودش بندر عباس نبود و قرار شد کلید خونش رو از یکی از دوستاش بگیریم که همون دوست هم اومد دنبالمون و مارو تا خونه رسوند و کلید رو بهمون داد.  بعد از یک روز پر از جابجایی و دیدن دیدنی های جزیره زیبای قشم یه دوش گرفتیم و خوابیدیم.