یکی از جاذبه های مهم این دره وجود پلی به طول ۱۱۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر و عرض دهانه ۸۰ متر است که از آن با عنوان بلندترین پل معلق ایران و حتی خاورمیانه یاد می شود. پیش از این پل معلق در مشکین‌شهر اردبیل به عنوان دارنده ی این مقام شناخته می شد اما هم اکنون پل معلق دره خزینه با ۵ متر ارتفاع بیشتر توانسته در رده بالاتر قرار گیرد.
این پل معلقِ کابلی بر فراز رود کرخه قرار دارد و در منطقه ای دره ای و صخره ای واقع شده است که میزبان دو پل کوچک و بزرگ معلق می باشد. یک طرف پل معلق دره خزینه در لرستان قرار دارد و طرف دیگر آن به استان ایلام می رسد و به این وسیله دو سوی دره به هم متصل شده است. این پل با استفاده از  چهار طناب کابلی و اتصال چوب های روسی ساخته شده و بسیار مستحکم و زیبا به نظر می رسد.
این پل چگونه ساخته شده است؟
گفته می شود که در جریان مطالعات و جانمایی اولیه سد کرخه‌ی ۲ که قرار بود بر روی رود کرخه احداث شود، وجود یک گسل در منطقه در سال ۸۱ تشخیص داده شد و موجب تعطیلی ساخت و ساز گردید. سپس در محلی دیگر با فاصله تقریبی یک کیلومتر از محل قبلی، مطالعات ثانویه زمین‌شناختی و ژئوتکنیک آغاز شد تا محلی دیگر مشخص شود. تردد و نقل‌ و انتقال گروه مطالعاتی و تجهیزات گمانه زنی نیاز به یک پل داشت تا عبور و مرور به راحتی میسر گردد. این نیاز منجر به آغاز عملیات ساخت پل معلقی بر فراز رود کرخه در اوایل بهار سال ۸۲ گردید و تا پاییز همان سال آماده ی بهره برداری شد.


برای دیدن تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید